· 

Akim, a Husky

Nos a kedvenc orosz oldalam "Husky kutyusa", Robin a bullterrier tesója:  Akim. Persze lányos színekben, ami így utólag annyira mégsem tetszik. A huskynak jól áll a szürke, fekete, kék, a többi színnel már valahogy nem az igazi  :)

A tervezője Anna Lavrentyeva (remélem jól írom, mert a bullterriernél más név volt :/ ) imádom a munkáját . Eredeti minta itt. 

 

Aránylag gyorsan meghorgolható kutya, csak a kezeivel kell szenvedni :D pár részletet hozok, én hogyan horgoltam. (Általában sötét van amikor horgolni jut időm, sötét képek lettek, de azthiszem a lényeg látszik )


Lábak összehorgolása => a test folytatása

Amikor kész a két láb, az utolsó sorban +- 3 Rp van írva, itt látszik, hogy miért. Mivel a lábaknak van "lábfeje" azoknak előre kell néznie, korrigálni kell az összekapcsolásnál. Egyik lábnál 3 Rp-vel többet kell horgolni, a másiknál 3 Rp-vel kevesebbet. A narancs fonalak jelzik a kezdő szemeket, ahhoz lehet viszonyítani :) Majd 2 láncszemmel összekapcsolható a két láb.

Pár sor után a hátulja és az eleje.
Pár sor után a hátulja és az eleje.

Színváltás

Ha nagyon oda akarok figyelni, akkor a bonyolultabb színváltást használom, ami szinte nem látszik. Itt viszont a lustábbik verziót alkalmaztam: video 

TIPP: "V minta" színváltással

A pulcsi fehér "pöttyözését" kicsit másképp csináltam, mint az eredeti. "1Rp kék, 1Rp fehér" helyett én nem egész szemeket váltogattam, a fehér szállal csak az első hurkot horgoltam, azon ismét az alap színt húztam át. Fontos hogy az első hurkot alulról csavarom a tűre. Így horgolva minden második szemet, kis V mintát kapok.

A fejnél is fontos a színváltásoknál figyelni, hogy alulról legyen csavarva a fonal (búzaszem horgolás).


Kezek

A kezei vékonyak és hosszúak... gyilkos tervezés :D Nekem még könnyű is volt, mert 3,5-es fonallal dolgoztam, de a minta kb 1,5-essel dolgozik o.O

TIPP: "Tűvezető"

A titok egy segédeszköz, avagy mire jó a "csupasz" alumínium horgolótű.... Tűvezetőnek tökéletes, az ilyen vékonyka darabokat csak így horgolom. Belenyomom a közepébe, az elején át is szúrom, és sokkal könnyebb dolgom van. Nem horgolok át a túloldalra, könnyen lehet fogni, és forgatni a munkadarabot.


Fej

Tapestry horgolással készül a husky pofa rajzolata. Szorosan kell fogni a fonalakat, a színváltásoknál sokat kell igazítani, de megéri. A mintázat széleinél szintén búzaszemekkel horgolom a színváltást, így szebb.

 

A fej nálam azért is más mert elfogyott a színem, a füleit viszont csak vékonyabb fonalból tudtam megoldani.

TIPP: a fülek arányos nagyítása.

Minta szerint:

1 :4 MR [4]

2 :szap, 3 Rp [5]

3 :szap, 4 Rp [6]

 

4 :(szap, 1 Rp) x 3 [9] ...

5:  ..... stb

Egyszerűen a kezdő kört 6-os magic ringgel kezdtem, minden sort ehhez igazítottam: 

 

1 :6 MR [6]

2 :szap, 5 Rp [7]

3 :szap, 6 Rp [8]

 

4 :(szap, 1 Rp) x 4 [12]

.....


Összevarrás

Összevarrás előtti pózolás :)
Összevarrás előtti pózolás :)

 

TIPP: az összevarráshoz

Csukd be a szemed és ess neki , bocsi tényleg nincs jó tippem erre, utálom, időigényes. A legbosszantóbb, mert az utolsó fázis, amiben agyon lehet csapni a figurát. Hiába a gombostű, elcsúszik, félresikerül, lehet bontani az atombiztos csomózást.

Szóval ez van, túl kell esni rajta és reméljük a legjobbakat, pl. hogy nem fordítva varrod fel a fejet (majdnem sikerült ).


A fordítása megtalálható a "Horgolás - amigurumi figurák mintagyűjtői" Facebook csoportban!




,,Csak az jutott eszembe, hogy némelykor milyen agyafúrtan megbonyolítjuk az életünket, amikor az gubancmentesen is elég érdekfeszítő lehetne." 

 

Jót nevettem ezen az idézeten, hát ezért horgolok csomózok varrok mindent össze, ami eszembe jut, hogy máshol ne kelljen :)

 

Gyuris Bogi