· 

Süni

hedgehog crochet pattern free
Süni ingyenes minta

Vettem műszőrme fonalat... először csak Zizi zebrához, viszont azóta, ha látok ilyen fonalat, nem marad a boltban :) 

Alig fogyott belőle pár méter, de olyan puha :D ellenállhatatlan, ezért többféle is van már itthon.

 

Bemutatom, hogyan lehet horgolni, ehhez találtam ki ezt a kis sünit. Nem nagy falat, de ami a legjobb: el tud bújni a szőrmebunda alá. 

 

A műszőrme fonal annyiból más, mint a többi bolyhos vagy szempilla fonal, hogy szélesebb kötött alapja van. Jellegzetes a színe is: tényleg műszőr hatása van.

 

 

A süni leírását először a facebook csoportomban osztottam meg, de ide is elhoztam, hogy legyen egy kis őszi hangulat ezzel a bújós sünivel


Fej

Az orránál kezdődik a minta. Az egész süninek csak a feje van kitömve.

kezdés sötétbarna fonallal:

1. Mr 4

2. Rp [4]

---színváltás: vajszín---

3. szap, 3Rp [5]

4. szap, 4 Rp [6]

5. szap, 5 Rp [7]

6. szap, 6 Rp [8]

7. (3 Rp, szap) x2 [10]

8. (4 Rp, szap) x 2 [12]

9. (5 Rp, szap) x2 [14]

10. (6 Rp, szap) x2 [16]

11. (3 Rp, szap) x4 [20]

12. (4 Rp, szap) x4 [24]

13. (3 Rp, szap) x6 [30]

14. Rp [30]

a 6mm-es szemek helye a 10-11. sorok között 10 szem távolságra van.

15. a külső szálakba végig kúszószem , majd a belső szálakba végig Rp

16. belső szálakba Rp [30]

tömd ki a fejét

17. (3 Rp, fogy) x6 [24]

18. (2 Rp, fogy) x6 [18]

19. (Rp, fogy) x6 [12]

 

A nyílást összehúztam, és az orrát ezzel a fonallal varrtam meg hogy jobban kunkorodjon.

amigurumi crochet  horgolt süni igel
Süni

Tüskebunda

A műszőrme fonalat kifordítva kell horgolni egy vezető horgolással (a figurát belülről horgoljuk, hogy kívül legyen a szőrme).

 Ezen a videón jól látszik hogyan (igen nehéz kivárni, ahogy a lényegre tér - nem találtam jobb videót )

Az alap horgolás egy hasonló színű vékonyabb fonallal halad, mögötte kell végig vezetni a szőrme fonalat, lesimítva a szőröket. A műszőrme fonalat így csak körbeöleli az alapfonal.

 A minta innen már a fonal vastagságoktól változhat - akkora bundát kell horgolni, hogy a feje majd el tudjon bújni benne - ezért nem is kell kitömni :)

Nálam 

A 16. sor külső szálaiba öltve:

1, (4Rp, szap ) x6 

2. (5 Rp, szap)  x6

3.-10. Rp

11. (5Rp, fogy) x6

12. (4Rp, fogy) x6

13. (3Rp, fogy) x6

14. (2Rp, fogy) x6

15. (Rp, fogy) x6

Összevarrtam a lyukat, először a sima fonallal, utána betakartam a szőrme fonallal. Szépen kifésülve lesz teljes a bunda :)

műszörme fonal horgolása kifordítva
műszörme fonal horgolása kifordítva

Ilyen egyszerű és kész is a bújós süni - most megmutatom :

 

Műszörme fonalak:

Mihez használtam még?

Horgolt Ősz



,,Csak az jutott eszembe, hogy némelykor milyen agyafúrtan megbonyolítjuk az életünket, amikor az gubancmentesen is elég érdekfeszítő lehetne." 

 

Jót nevettem ezen az idézeten, hát ezért horgolok csomózok varrok mindent össze, ami eszembe jut, hogy máshol ne kelljen :)

 

Gyuris Bogi