· 

Projektzsákok

Gondolom sokunknak ismerős a helyzet, amikor már nem elég a cipősdoboz, vagy a különböző tartók, illetve soha nem elég egy mintát elkezdeni horgolni....

 

Amikor a gombolyagok csak úgy kallódnak a végén lógó munkadarabbal - amikor néha rácsodálkozunk egy körlapra, hogy az vajon mi akart lenni ifjú korában....

Majd találsz valamit - látsz egy képet - egy csodás fonalat és ez a halom csak nő az úgynevezett UFO (Un-Finished Objects -  magyarul: befejezetlen objektumok :D ) gyűjtő dobozban...

 

Szóval ezt a helyzetet próbálom ráncbaszedni lassan, de bizosan. Első lépésként a meglévő projektjeimhez gyártottam zsákokat. Leírom hogyan :)


Kellékek

  • Párnabelső huzata
  • Tüll
  • varrócérna
  • fonal
  • gumiszegő
  • varrógép

Adott volt egy 80x80 cm-es párna, melynek a bélését felhasználtam már amigurumik töméséhez. Ennek a huzata nem sima vászon, attól könnyebb, légáteresztő típus. A képen látható darabokra vágtam fel. Nagyon beváltak ezek a méretek! Sajnos centire nem mértem le, csak úgy szemre daraboltam.

  • A darabokon először a zsinórok helyét varrtam meg: egyszerűen lehajtottam pár centit és szegőmintával levarrtam (végre elhasználtam minden maradék fonalat a spulnikról :D )
  • A tüllt duplán hajtva ( már a zsákok szélességéhez mérve) beszegtem  a gumiszegéllyel, majd a zsákok aljához tűztem. 
  • Kifordítva U alakban összevartam a vásznat - ügyelve arra, hogy a zsinór helyét ne varrjam be :)
  • Kifordítottam, duplán fűztem bele zsinórt, hogy egyszerű legyen zsákok szájának behúzása.

A tüll zseb nagyon praktikus: belefér a horgolótű, olló, és a projektkártya is, amiről azonnal látni mit tartalmaz a zsák. 

 

Projektkártya: Egy fénykép az elkezdett darabról, mellette a projekt adatokkal. 

  • a projekt neve
  • dátum (kezdés-befejezés)
  • fonalak színkóddal - kis lyukakba fűzött mintadarabbal
  • tűméret (nagyon jól jön, ha több munkához használsz kevés tűt!)

A projekt befejezése után a kártyákat hozzácsatolom a mintához. A fonalak csak maradékként kerülhetek ki a zsákokból, ha már kész a munka. Ezzel talán elkerülhető a nagyobb káosz :D 

r óta használom, nem mondom hogy kevesebb UFO-m lett, de az biztos, hogy átláthatóbb és rendezettebb minden. Nekem bevált, apró lépésekben remélem haladok tényleg a káosz felszámolásában. 



,,Csak az jutott eszembe, hogy némelykor milyen agyafúrtan megbonyolítjuk az életünket, amikor az gubancmentesen is elég érdekfeszítő lehetne." 

 

Jót nevettem ezen az idézeten, hát ezért horgolok csomózok varrok mindent össze, ami eszembe jut, hogy máshol ne kelljen :)

 

Gyuris Bogi