· 

Pókhálós boszi

crochet amigurumi witch free pattern net spider halloween
Boszorkány horgolt pókhálóval

A tavalyi boszikinyírós sorozatomat folytatva, idén most egy pókhálós boszi készült október végi hangulatban .

 

Aránylag gyorsan elkészíthető dísz Halloweenre, maradék fonalakból. 

A boszorkány nagy része a tavalyi boszis tök mintámból lett felhasználva, de ide is bemásolom .

 

Kalap - haj:

witch hat crochet
boszi haj, kalap

fekete fonallal (képen: fonal 4, tű 3,5).

A fonalvéget, ami a kezdőkör összahúzásából marad,horgolás közben itt-ott kibújtatom a sorok között, majd ezzel húzom össze a kalapot gyűröttre :)

1. MR 3 [3]

2. szap, Rp, szap [5]

3. Rp [5]

4. Rp, szap, Rp, szap, Rp [7]

5. Rp [7]

6. Rp, szap, Rp, szap, Rp , szap, Rp [10]

7. Rp [10]

8. (3Rp, szap )x2, Rp [12]

9-10. Rp [12]

11. (5 Rp, szap) x 2 [14]

12. (3Rp, szap )x3, 2 Rp [17]

13. (3Rp, szap )x 4 , Rp [21]

14. (3Rp, szap )x 5 , Rp [26]

15. (3Rp, szap )x 6, Rp [32]

16-17. Rp [32]

18. 1 Lsz emelés, csak a külső szálakba öltve (2 Fp, Fpszap) x 10, 2Rp [42] Ksz

19. 1 Lsz emelés , (2 Fp, Fpszap) x 14 [56]

Zárás kúszószemmel, és el lehet dolgozni a fonalat.

A hajfürtöket a 18. kör belső szálaiba hurkoltam, csomóztam (ez egy babahajnak való fonal https://hobbii.de/go-handmade-twist)

Ha nem fonallal csinálod akkor itt egy horgolt változat, szintén a boszis tökről.

A 18. kör belső szálaiba

1. 12 Lsz , vissza a második szemtől : (Rp, szaporítás) x 3, 6 Rp

2. 2 Ksz , 14 Lsz vissza a második szemtől : (Rp, szaporítás) x 3, 8 Rp

3-7. 2 Ksz , 16 Lsz vissza a második szemtől : (Rp, szaporítás) x 4, 8 Rp

8. 2 Ksz , 14 Lsz vissza a második szemtől : (Rp, szaporítás) x 3, 8 Rp

9. 2 Ksz, 12 Lsz , vissza a második szemtől : (Rp, szaporítás) x 3, 6 Rp

Frufru: A 9. és az 1. hajfürt között 2 sor Rp.

Zárás kúszószemmel, és el lehet dolgozni a fonalat.

Lábak:

boszi cipő
boszi cipő

Tipp: Ha a horgolás nehéz a körökben :

- lazítsd meg a szálat a tűn - legyen mozgástere

- szúrd a szembe és húzd át a fonalat

- tartsd meg és húzd feszesre a fonalat a tűn (a két hurok ne legyen laza.

- horgold le rendesen a rövidpálcát.

Kicsit macerásabb, lassabb, de így könnyebb lesz a lábat is horgolni

Kezdés fekete fonallal

1. Mr 4

2. Rp [4]

3. (Rp, szap) x 2 [6]

4. Rp [6]

5. (Rp, szap) x 3 [9]

6-7. Rp [9]

! itt jön a cipő sarok:

8. 3 Rp, 2 szap, Rp - fordul , 1 Lsz emelés

9. 6 Rp - fordul , 1 Lsz emelés

-- a következő sorral visszatérsz a 8. körhöz---

10. Rp, 2 fogy, Rp, fogy, 2 Rp [ ]

11. 2 Rp, egy szem kihagyás, Rp, Lsz, 4 Fp, Rp, fogy

--- töltés és formára igazítás ---

12. 4 Rp, fogy, 3 Rp [8]

13. Csak a külső szemekbe horgolva: 3Rp minden szembe [ 24]

Zárás kúszószemmel, el lehet dolgozni a fonalat. Pár öltés fehér színű fonallal készül rá a csatt.

Folytatás a láb színével, lazán tömd ki folyamatosan ahogy horgolod.

14. A 13. kör belső szálaiba [8]

15-20.

! itt lesz a térde

21. 6 Rp - fordul ,

22. 5 Rp - fordul ,

23-28. 8 Rp [8]

Zárás kúszószemmel, maradjon fonal a felvarráshoz.

A csíkozás: egy fonal végigvezetve a sorok között szorosan. Meg kell húzni egy kicsit és csomózni mind a két végén

Ruha:

1. 5 Lsz

2. A tűtől a második szembe: szap, majd 2 Rp, 4 Rp az utolsó szembe

--- innen a láncszemsor alján kell horgolni - majd spirálban halad a minta --

2Rp, szap.

3-8. Rp [12]

9. (5 Rp, szap) x2 [14]

10. Rp [14]

11. (6 Rp, szap) x2 [16]

12. Rp [16]

13. (7 Rp, szap) x2 [18]

14. Rp [18]

15. (8 Rp, szap) x2 [20]

16. Rp [20]

17. (9 Rp, szap) x2 [22]

18. (10 Rp, szap) x2 [24]

A szoknya csipkedísze :

19. (Rp, 2 lsz, egy szem kihagyás után a következő szembe: Rp) x 8

20. (Ksz, 5 Fp a láncszemek alá. Ksz, 3 Rp a láncszemek alá) x 4

21. [4 Lsz Ksz a 3. Fp-ba (középső szembe ), Pikó, 4 Lsz, Ksz a 2. Rp-ba (középső szembe) ] x 4

Ha túl bonyolult a csipkedísz, akkor el is hagyható, vagy elég ha kicsit fodros (pl minden szembe szaporíts az utolsó sorban)

Tüllel egészítettem ki - volt 2 színem hozzá, feltekertem és belenyomtam a ruhába.

Kezek -a ruha ujja

Kezek

Meghorgoltam ezt is újra ne lepődjetek meg a színén - ezen látni mindent, a feketén nem :D

A kézfejekhez kell egy bőr színű zsenília drót, és üngyújtó - ha nincs akkor a leírás végén van egy fonalból készült változat.

 

1. 20 Lsz

2. A tűtől a 2. szembe: 4 Rp, majd 17 Rp, 4 Rp az utolsó szembe, 17 Rp

3. (3 Fp egy szembe ) x 4, 17 Rp, (3 Fp egy szembe ) x 4

--- innen a két oldalát összefogva belehorgoltam a zsenília drótot ---

A kézfejeket a képeken látható módon alakítottam ki - 4 ujja lett, mert az 5. már nem jött ki.

Pici hullámokat hajtottam, és a drót végét összetekertem az alkarral. a kézfejre ráolvasztottam a szőrt - kicsit olyan lett mintha koszos lenne - ezért óvatosan az olvasztással, mert megéghet feketére.

 

Ha szeretnéd a drótozást kihagyni:

Kézfejek

testszínű fonallal

1 MR 5

2. Rp, szap, Rp, szap, Rp

3-4. Rp

5. Rp, fogy, Rp, fogy , Rp

7. Rp

Addig horgolj neki kart ameddig jónak látod, és felvarrhatod a ruhaujj kivágásához.

 

Ha kész vagy, akkor  fel is varrhatod a ruha felső részéhez, utána pedig a kalapot is.

Seprű

Kell hozzá egy 11-12 centis gally. (mogyoróbokor ágát használtam)
és sárga fonal (vagy bármilyen ami jó lesz seprűnek)

 

A bal kezem 4 ujjára tekertem a fonalat x -szer (😅)
A bot végére raktam és a fonal végével rögzítettem, egy kis ragasztót is tettem hozzá, utána jól körbetekertem . Elvágtam a végeit, megigazítottam, hogy seprű formája legyen.

Horgolt pókháló

horgolt pókháló
horgolt pókháló

Vastagabb fonalat használtam hozzá - pontos leírásom nincs, csak a folyamatát írom le.

5x feltekertem kis karikába a fonalat és körbehorgoltam 20 Rp.val. Ez a pókháló közepe

20 centis karika közepére raktam és annyi láncszemet horgoltam amennyivel elértem a karikát. A karikára 8-9 Rp-val ráhorgoltam.

Innen annyi láncszemet horgoltam, amivel elértem a közepét.

A kezdőkörre 2-3 Rp-t horgoltam és megint láncszemsort a karikáig. ... Ezt addig csináltam amíg jónak nem láttam és visszaértem a kör közepéhez.

Innen már nagyon nehéz leírnom, remélem sikerül :D

Láncszemsort vezettem az első szárig, majd körbehorgoltam, mint ahogy a pók is szokott haladni 

Pók:

 

fekete zsenília drót kell a lábaihoz - ezt feldaraboltam 4 egyforma részre - ebből lesz összehajtva 8 láb.

1. MR 8
2. szaporítás minden szembe [16]
3. (Rp, szap) x 8 [24]

A következő sorban csak a belső szálakba kell ölteni!
A lábak behorgolása:
Minden szaporítás elé befűztem egy lábat, majd a szaporítás után kivezettem a végét. A lábak közepét a szaporítások fogják meg a horgolmányhoz.

4. (2 Rp, szap) x 8 [32]
azaz: 2 Rp - láb bevezet, szaporítás (a dróttal együtt horgolva), láb kivezet , 2 Rp, .következő láb..

5-6. Rp [32]
tömd ki amennyire tudod 

7. (2 Rp, fogy) x 8 [24]
8. (Rp, fogy) x 8 [16]
Zárd le és húzd össze a hátán a lyukat.

Fej:
fehér fonallal
1. MR 6
2. szaporítás minden szembe
3. (Rp, szap) x 6 [18]
4- 5 Rp [18]
lapítsd ki és varrd össze. Az íves része lesz felül, a varrott alul a lábak vonalában. Gyöngyöket varrtam rá- ezek lettek a szemei és kapott egy kis boszievős vigyort 


Őszi horgolásminta

Hasonló mintáim a témában :D KATT arra a  képre, amelyik tetszik!

 



,,Csak az jutott eszembe, hogy némelykor milyen agyafúrtan megbonyolítjuk az életünket, amikor az gubancmentesen is elég érdekfeszítő lehetne." 

 

Jót nevettem ezen az idézeten, hát ezért horgolok csomózok varrok mindent össze, ami eszembe jut, hogy máshol ne kelljen :)

 

Gyuris Bogi