· 

Amigurumi kiállítás

Október elején kaptam egy levelet a Resobox vezetőjétől, hogyha van kedvem jelentkezzek az általuk rendezett amigurumi kiállításra.

 

Fogalmam sem volt mi ez és hol van egyáltalán, sőt első gondolatom az volt, hogy biztosan valami kamu ( szépenhangzik - de fele sem igaz) tipusú levelet kaptam. Azért csak megbpróbáltam utánajárni és egyre jobban tetszett a dolog.

 

Tényleg létezik a Resobox - Japán Kulturális Intézet New Yorkban. Többször is megrendezték már ezt az amigurumi kiállítást, ahova a világ minden tájáról keresnek amigurumi készítőket (Etsy, Facebook, stb profilok alapján, de nyilvános a jelentkezés egyébként) . A linken a felhívás, és egy kis bemutató videó is van.

 

https://resobox.com/event/amigurumi-artists-19/

A kiállítás témája - veszélyeztetett státuszú fajok

Az idei kiállítás főszereplői a világszerte veszélyeztetett státuszba sodort állatok, növények. Az ilyen fajok megtekinthetőek az úgynevezett vörös listán - őszintén szólva elképesztő mennyi faj van felvéve - engem kissé sokkolt.

https://www.iucnredlist.org/search

 

10 napom volt eldönteni, hogy a megnyitóra meg-tudom-e tervezni - horgolni és elküldeni a témában választott fajt. Kikötés volt, hogy az országom fajai közül kellett választani - az ürge mellett döntöttem. Sebezhető az állományuk, a legtöbben Magyarország területén élnek, és ami szomorú - 10 éven belül eltűnhetnek teljesen... 

 

Mindannyian ismerjük szerintem az ürgéket, Petőfi versét - nem akartam/nem akarom elhinni, hogy nem lesznek többé ...

 

 

 

 

A lényeg, hogy végül jelentkeztem és mivel meghívót kaptam, azonnal el is fogadták azt. A karácsonyi kisegér mintát még be kellett fejeznem, de utána gőzerővel készült az ürge. 

 

 

Mivel enyhe ínhüvelygyulladásom volt, fél nap horgoltam 1 nap pihentettem a kezem, de amikor horgoltam, szerencsére gyorsan haladtam. :)

Az első tesztürgém kb 2 hét alatt készült el, rengeteg megszakítással, teli hibával. 

 

 

A második darabnak már a kiállításra kellett elkészülnie. Igyekeztem természetes színeket válogatni hozzá az itthon fellelhető fonalakból. A sárgás alapszín nem lett volna elég - gondoltam rakok rá pulcsit. Ez a piros illett hozzá és ez volt az első gond, mert a fonalvastagságok nem egyeztek. 

Nagyítanom kellett a már meglévő fejmintát, hogy arányos maradjon a pulcsival növelt testhez képest :D

 

Közben persze rendeltem fonalat.... ma meg is érkezett :D Hiába na, az első fej jobban tetszett, de végül így lett jó ahogy van.

 

 

A földgömb a kezében egy apró horgolt gömb tűnemezelve. Egy apró piros pötty jelzi Magyarországot rajta - furcsa volt ezt is elkészíteni. Egyáltalán nem pontos, de legalább felismerhető.

 

 

Pár napom maradt feladni a csomagot, rég kiválasztottam azt a 17 figurát, ami utazik az ürgével. Kimostam mindet, legyártottam a cetliket - aztán nekiláttam egy kölyök ürgének. Annyira hirtelen jött,  2 nap alatt meghorgoltam, és nemezeltem - nem készült teszt figura, csak ő maga - és már el is utazott. 

Kölyök ürge
Kölyök ürge

Nagyon megszerettem, időközben megszerkesztettem a mintáját is - a Ravelry boltomban elérhető. Sőt a lányom kérésére lányos verzió is készült. 

Csoportkép

Minimum 10, maximum 100 figurát kellett elküldeni - az otthoni darabokat küldtem el, nem volt időm másra, csak az ürgékre. Nagyon izgultam, sőt még most is, hogy odaérjen a csomagom. Nagyon köszönöm a bátyám, a családom segítégét, támogatását. Nagyon köszönöm a csoportom tagjainak a lelkesítő szavakat :) Mindenki benne van egy picit ebben a csomagban :)

Resobox 2019 - New York boogID amigurumi figurák
Resobox 2019 - New York boogID amigurumi figurák




,,Csak az jutott eszembe, hogy némelykor milyen agyafúrtan megbonyolítjuk az életünket, amikor az gubancmentesen is elég érdekfeszítő lehetne." 

 

Jót nevettem ezen az idézeten, hát ezért horgolok csomózok varrok mindent össze, ami eszembe jut, hogy máshol ne kelljen :)

 

Gyuris Bogi