· 

Amigurumi tűnemez díszítéssel

 

Sokat gondolkoztam azon milyen legyen a Kiscsacsi "tetkója". Előszor horgoltam virágokat és egyéb formákat - nem tetszett, majd amikor a füle kész lett, kihímeztem - nagyon nem tetszett. Sőt utáltam, mert nem haladtam vele, nem lett olyan amilyennek elképzeltem - nem tudok hímezni. Tűnemezelni sem tudok, de kipróbáltam és nagyon bejött. 

 

Mivel nagyon sokan kérdeztétek, hogyan csináltam és videóra még mindig nem volt időm, így most egy képes leírást készítettem.

 

Nem vagyok a tűnemezelésben profi, a Kiscsacsin vettem először a kezembe ilyen tűt - el is tört 6-7 db... Szóval aki belevág minimum 10 db-ot vegyen :D

 

 


Kellékek

Tűnemez kezdő készlet - 

  • Speciális nemezelő tű (több darab) és a hozzá tartozó nyél
  • bőr ujjvédő - kell, és pont akkor kell amikor nem veszed fel mert minek :D
  • habszivacs alátét
  • nemezolló

Gyapjú

  • Pár gramm olyan színben amilyenben tetszik (6 színem volt összesen 60g - a Kiscsacsihoz kb 3-4 g fogyott el)

Sütikiszúró

  • Opcionális - a Kiscsacsinál szabadon nemezeltem a formákat, ezzel egy kicsit gyorsabb formázni)

Ragasztó

  • Opcionális - a biztonság kedvéért ment az amigurumi és a nemezelt forma közé

Amigurumi

  • Nemezelni természetes anyagra lehet, ezért pamut, illetve gyapjú fonalat érdemes a figurához használni (a Kiscsacsinál nekem már adott volt a mercerizát pamut fonal)

Első lépés: alap formázás

 

A kis formába csak annyi gyapjút teszek amennyi épp kitölti. Majd elkezdem szúrkálni, gyorsan nemezelődik, tömörödik majd. Amikor már szinte beleépült a habszivacsba, akkor kiveszem a formából és megfordítva visszateszem. Így is megszurkálom.

 

Legyen elég lapos, de ne legyen teljesen tömör. Ezután teszem rá az amigurumira. 

 

 

Második lépés: amigurumira nemezelés

amigurumi nadelfilz trockenfilz
amigurumi nemezelés

 

Pár pötty ragasztóval ráragasztottam az amigurumira. A ragasztót hagytam megkötni és ezután a széleknél kezdve belenemezeltem a gyapjút a fonalszálakba. Minden irányból szurkáltam, hogy minél több kapaszkodója legyen a gyapjúnak.

 

A formát itt még lehet egy picit alakítani. Pl. a csillag "belső sarkait" beljebb szúrkáltam.

 

Ha vékonynak tűnik a nemezminta akkor teszek még rá gyapjút és apránként azt is ránemezelem. Akkor jó, ha teljesen sima  a felülete és tömör a szerkezete.

 

A kilógó kis szöszöket le lehet vágni. 

Kész

Nem tudom mennyire bírja a mosást illetve a napi használatot, ez idővel fog kiderülni. Szerintem kézzel a legjobb mosni sima szappannal. A gyapjú továbbnemezelődik melegvíz és centrifugázás alkalmával - a mosógépes mosást nem bírná.

 

Jó hír: ha kopik, lejön, szétjön, bármi történik vele, akkor simán újra lehet csinálni :D Szerintem nem túl nehéz, a Kiscsacsin egész jól belejöttem és gyorsan haladtam vele.

 

Remélem tudtam segíteni ezzel a kis képes leírással és másnak is ennyi örömet okoz majd ez a technika. Biztosan készítek még mackótappancsokat, nyuszipofit, virágokat így amigurumira.


Gyors videó a sablon nélküli nemezeléshez

A kiscsacsi

A kiscsacsi horgolását évekkel ezelőtt kezdtem el itt lehet róla olvasgatni

A minta alapja egy zebráé, mellé ingyenesen letölthető, hogyan készült Samu belőle.




,,Csak az jutott eszembe, hogy némelykor milyen agyafúrtan megbonyolítjuk az életünket, amikor az gubancmentesen is elég érdekfeszítő lehetne." 

 

Jót nevettem ezen az idézeten, hát ezért horgolok csomózok varrok mindent össze, ami eszembe jut, hogy máshol ne kelljen :)

 

Gyuris Bogi