· 

Kapucnis poncsó

Tavaszi virágkabát alapok

A poncsó alap. Erre varrom rá a rojtozást, és rányomkodom a patentos virágokat. A folyamatát itt próbálom részletesen leírni.


1. Méretezés

Csak előszedtem egy épp kényelmes kiskabátot és a félbehajtott anyagra fektettem. Kicsit hagytam túllógni az ujját, így a poncsó nem lóg nagyon a kezére, ha épp nyúl valamiért. Az aljánál is van egy érzésnyi ráhagyás fenék takarás céljából :)

2. Szabás

Ez amolyan kb. íves vágás, semmi méret vagy felesleges vonalazás. Ahogy épp sikerül az ív; hogy egyforma legyen a két oldala, félbehajtva folytatom.

Nyakrész szintén a kiskabátról méretezve.

3. Kapucni

A kiskabát kapucni magassága a mértékadó (a szörmés rész). Szintén félbehajtott anyagra fektetem, és a kiskabát tarkó részétől vágom a "manósapka ívet". Úgy tűnik ezt is nehezebb leírni, mint megcsinálni :).



4. Finomhangolás - formaigazítás

Az íveket kiigazítom, és kivágom a poncsó elejét. Utána a kapucni alsó ívét összevarrom, a csücsöknél csinálok a bojtnak egy kis fület.



5. Összevarrás

A kapucni tarkórészéről haladok előre két irányban, így egyenletesen nyúlik az anyag. Ennyi és kész is a kis poncsó, a kiegészítők nélkül.

A rojt rávarrása talán a leghosszadalmasabb munka, de megérte. Az esőt, sarat is meglepően jól bírja, a meleget benn tartja.



Kommentar schreiben

Kommentare: 0


,,Csak az jutott eszembe, hogy némelykor milyen agyafúrtan megbonyolítjuk az életünket, amikor az gubancmentesen is elég érdekfeszítő lehetne." 

 

Jót nevettem ezen az idézeten, hát ezért horgolok csomózok varrok mindent össze, ami eszembe jut, hogy máshol ne kelljen :)

 

Gyuris Bogi