· 

Lalylala - katica életciklus

A lányoknak igértem 2 kabalát, a nagy az iskolát kezdte el idén, a kicsi az ovit fogja .

Megleptek a választott figurákkal: denevér és csupaszcsiga :D A denevér el is készült, már iskolába jár :)

A csupaszcsigát a kisebbik lányom  -  lehet az ábrázatomat látva -  végül megváltoztatta katicára. Azonnal tudtam melyik mintát fogom használni hozzájuk - tervezni nem lett volna időm.

 

Fonalak válogatásánál láttam, hogy rendelnem kell. Emlékeztem rá, hogy Lalylala etsy boltjában vannak ilyen fonalcsomagok. Gondoltam miért ne próbálnám ki pont most?

Nagyon kiváncsi voltam, és nem csalódtam :)

 

Itt lehet megnézni a többi szettet is - nálam a kaméleon lesz a következő - imádom :D 

 

Lehet választani mintával, tűvel vagy ezek nélkül is csomagot, van hozzá minden ami kell, sőt egy kis plusz is.

Na de mutatom is pontosan:

 

Csomagbontás

amigurumi crochet set ladibug Lalylala
Lalylala ladybug kit

Első ránézésre is igényes csomagolás, nagyon szép, gondos válogatás. A mintát külön kaptam e-mailben rögtön a vásárlás után (minden nyelven elérhető számomra a teljes katica minta)

 

Külön meglepi volt a tea és a képeslapok. Igazán szeretettel összeállított kis pakk. 

 

Fonal: Scheepjes Catona - mercerizált pamut fonal (125 m/ 50 g) , paramétereiben megegyezik a Cataniával, kicsit puhább, nekem jobban bejött. 25 és 10 g-os kis gombolyagok voltak a csomagban - nagyon praktikus egyébként ebben a szettben, normál esetben persze jobban megéri a nagy gombolyag, de így is több mint egy katicára elég. Nekem ez mindenképpen plusz pont!

 

Projekttáska: egyszerűen cuki rajta a katica :D Ebben fogja vinni majd oviba a lányom a kis katicát a tartozékaival együtt - sőt lehet hogy lesz mellé még egy sárga hátú társa is a maradék fonalakból :) 

 

 

 

 

 

 

A tű: 2,25mm-es japán Clover tű, én nagyon szeretem, jól csúszik, rendesen fog. Egyébként opcionális a csomaghoz - lehet tű nélkül is rendelni. Nekem ez a méret hiányzott, így ez is jött. 

 

A minta: csak pár oldalt nyomtattam ki - ami épp kellett, ha nem volt a telefonom kéznél. Mondjuk jól meg is kavartam magam, mert nyomtatva németül volt, a telefonon meg angolul. :D 

A minta elején van pár tipp a horgoláshoz,  képekkel illusztrálva, hasznos volt nagyon.

A mintaleírásból a katica életciklusának állomásait lehet meghorgolni:

  • tojás (zöld)
  • lárva (szárny nélküli alap)
  • báb (narancssárga)
  • kifejlett katica (felhúzható szárny)
  • na meg persze a fincsi cuki levéltetű :)

Külön tetszett, hogy a katicákról is írt pár sort :) 

Az alaphoz nem kell különösebb nyelvtudás, egyszerű forma, könnyű leírás. A tojáshoz és a szárnyhoz jó, ha van segítség (szótár, vagy rutin)

 A szárnyát nekem jó szorosan kellett horgolnom, akkor lett szép - bár én eleve lazán horgolok a sorokban, lehet másnál ez nem jelent gondot. 

Sorjelölő, biztonsági szem és csörgő is a szett része. A csörgőt a fejébe tettem, kicsit nehéz volt a biztonsági szem hátuljával együtt eligazítani, és szépen kitömni, de nem lehetetlen. Ezt a fajta szemet először használtam, ennek a szorító hátlapja szerintem sokkal biztonságosabb, mint a legtöbb "kínai" szemnek. Jobban is rá lehet szorítani, nem szakad be, a kúpos formánál ezt sajnos sokszor tapasztaltam.

Végeredmény

A kép magáért beszél. Bőven lesz alapanyag még egy katicához - a tojás és a báb nélkül - biztosan lesz elég élelmük is :D

 

Bár a báb készítése kicsit monoton volt, a tojásnál bontanom kellett, mert nem figyeltem, azért összességében nagyon élveztem a horgolását.

 

 

Az eredmény pedig sokkal aranyosabb, mint a képeken látszik. Tökéletesen belefekszik a 3 éves lányom kezébe, kicsit ügyeskednie kell az öltöztetésénél - de ebben pont ez a jó.

Finommotorika fejlesztő játék, mellette sokat tanulhat a katicákról és szerepjátékhoz is tökéletes.Az ovis korosztálynál tuti befutó, de a sulis nagylányom is rendelt egy hasonló szentjánosbogarat (igen világítani fog a sötétben - szintétn Lalylala minta lesz ) 

Mindenképpen megéri egy lelkes tervezőt támogatni (akár csak mintavásárlással) - ezt én nagyon komolyan gondolom. Tervezek én is figurákat, látom mennyi munka van benne, látom mennyit számít az átgondolt forma - mégha ilyen kis egyszerű dologról is van szó, mint ez a katica. Tudom mennyire elkeserítő, ha lopják - ingyen osztogatják azt, amibe a szívét lelkét, nem kevés idejét beletette. Nekem meghorgolni pár nap volt a gyerekek mellett - ezt kitalálni, leírni, fotózni több hétbe telne.

Nem fogom és nem is tudom elismerni azoknak a "jószándékát", "segítő készségét" akik csak úgy továbbadják ezeket a fizetős mintátkat - nem tudok azonosulni azokkal, aki emiatt hálálkodnak! Sőt erős rossz érzést keltenek bennem, mert semmibe veszik a tervezőt, a munkáját - de azért a minta kell...

Igyekszem egyre több fizetős mintát bemutatni, hogy tudjátok mi van benne, mennyire nehéz. Elsősorban a Facebook oldalamon szoktam megosztani - ha tetszett ez a fajta leírás és kiváncsiak vagytok több hasonló mintatesztre, ott fogok hírt adni róla.



,,Csak az jutott eszembe, hogy némelykor milyen agyafúrtan megbonyolítjuk az életünket, amikor az gubancmentesen is elég érdekfeszítő lehetne." 

 

Jót nevettem ezen az idézeten, hát ezért horgolok csomózok varrok mindent össze, ami eszembe jut, hogy máshol ne kelljen :)

 

Gyuris Bogi